Ett nytt kassasystem skapar ett bättre flöde

Du har säkerligen varit på en restaurang där precis allt varit dåligt. Servicen har varit undermålig, du har fått vänta för länge innan du fått beställa, det har tagit lång tid mellan förrätt och varmrätt, maten har varit kall och då du slutligen ska gå så har du fått vänta länge innan servitrisen noterar din närvaro. Att återvända dit gör man, kort och gott, inte igen.

Den stora frågan här är varför det blivit så? Hur kan det komma sig att vissa restauranger kan leverera en tjänst där allting flyter sömlöst och där man som kund känner sig både uppskattad och sedd – och där andra restauranger, till synes, ignorerar sina kunder?

Mycket av detta handlar om vilka förutsättningar personalen ges. Det är lätt att peka finger på att det handlar om den mänskliga faktorn och att det är personalen som inte klarar av den stressiga miljö som en restaurang i många fall och understundom bjuder. Få pekar på att det i själva verket handlar om uråldriga kassasystem som skapar frustration hos både kund och personal.

Fördelar med moderna kassasystem för restaurang

Moderna kassasystem för restaurang ger ett bättre flöde genom hela verksamheten. Ett sådant kassasystem tar bort stressen, det skapar en bättre harmoni och det leder i slutändan till att kunden återkommer. Ett nytt kassasystem för restaurang är helt enkelt en investering som skapar enorma mervärden.

Dessa bygger på mobila lösningar där kunden kan använda sig av telefonen både för att beställa och för att slutligen betala. Det innebär att kunden alltså när som helst kan betala sin nota, resa sig och gå – utan att vänta in att personalen ska komma med en kortterminal; även om den möjligheten fortfarande finns tillgänglig.

Kunden ges en bättre upplevelse genom att själv kunna bestämma – och personalen får en lugnare arbetsmiljö där fokus kan läggas på rätt saker. Som ägare kan man följa allt i realtid och även exempelvis göra ändringar i menyn om det skulle behövas. Det är ett kassasystem för den moderna människan och dennes behov.